12 iun. 2009

FESTIVALUL INTERNATIONAL DE ARTĂ A CIRCULUI 2009


Sâmbătă, 30 mai, am fost la circ. Pe potop ! Era o ploaie ireală, care a transformat solul de sub cortul circului într-o mocirlă înfricoşătoare. Am fost la spectacolul circului ceh Berousek, instalat în Parcul Titan. La intrare, am avut în faţă imaginea apocaliptică a oamenilor disperaţi, veniţi la circ în virtutea vremii, înghesuiţi în copiii zgribuliţi, aşteptând să pătrundă în cort asemeni victimelor Holocaustului, în faţa lagărelor de la Auschwitz. Frigul şi umezeala nu au afectat, însă, magia spectacolului. Cehii au dat tot ce au putut, adică nişte numere uluitoare de jonglerie, acrobaţie şi dresură (urşi pe motociclete, elefanţi culcaţi şi alte chestii incredibile).
Cu o zi înainte asistasem la programul circului german Salome, fără animale, doar cu porumbei. Lipsa dresurilor a determinat nevoia de "umplere" a spectacolului, prin intermediul unui bătrân care citea dintr-o cărţoaie cu basme, în timp ce claunul Ciucă (probabil el era) traducea.
Pe un teren viran de lângă Piaţa Moghioroş, americanii au oferit un spectacol diferit, cu multe acrobaţii graţioase şi numere de echilibristică. Circul se numeşte Le Masque, iar trupa conţine mulţi ruşi (printre care şi un Andrei Rublev !). Cu ocazia acestui spectacol am aflat că rasa arabă pur sânge este cea mai veche rasă cabalină din lume !
Felicitări celor care au organizat acest festival ! Circuri din ţări diferite nu se prea întâlnesc, simultan, pe teritoriul aceluiaşi oraş, iar ocazia de a vedea pe rând spectacole de acest fel reprezintă un vis împlinit pentru mulţi copii şi adulţi. Anul acesta, eu am ales în cunoştinţă de cauză circul meu preferat, respectiv cehii. Aşteptăm cu interes ediţia de anul viitor.

Niciun comentariu: