12 sept. 2010

Din Mallorca

Spre sfârşitul vacanţei am poposit în Mallorca, cea mai mare dintre insulele Baleare (deci "capitala" lor). Excursia din acest an s-a dovedit plină de escapade tursitice pe coastele însorite ale insulei spaniole - am făcut "baie" la Port Alcudia, Soller, Costa de Canyamel, dar am şi vizitat fascinantele mănăstiri Lluc şi Real Cartuja (Valldemossa) cu muzeele lor.
La mănăstirea din Valldemossa a fost cazat pentru o perioadă Frédéric Chopin şi feminista franceză George Sand. În cinstea marelui muzician polonez, în incinta mănăstirii se desfăşoară anual Festivalul Chopin, pe unde au trecut interpreţi celebri din ultima parte a secolului XX.


Mallorca este bogată în peşteri, dar cele mai spectaculoase sunt Drach şi Arta. La Drach (Peştera Dragonului), vizitatorii sunt gratulaţi şi cu un scurt concert de muzică clasică (ţinut "din barcă", pe un râu constituit de apele Mediteranei infiltrate prin stânci). Privind fotografiile din peştera Drach, am observat o structură de stalactite care seamănă înfricoşător de mult cu un personaj ghemuit (vezi imagine mărită, iar în dreapta, o stalactită uriaşă în formă de coloană din pestera Arta).

Abia acum câteva săptămâni am aflat că Mediterană înseamnă Marea dintre pământuri ! Apa Mediteranei pare caldă şi "uleioasă" pe lângă cea a Oceanului Atlantic, care era rece şi "aspră" precum apa de izvor.

Sa Calobra, Soller, Canyamel

Infrastructura insulei Mallorca este exemplară, iar ministerul transporturilor din ţara noastră ar trebui să se documenteze acolo pentru a construi drumuri mai durabile.

Niciun comentariu: