13 mai 2011

CCSB şi oraşul metamorfozic


M-am plimbat pe la Casa de Cultură a Studenţilor din Bucureşti, pe care am descoperit-o abia anul acesta. Am terminat de ceva timp facultatea, dar prin acest loc nu am trecut student fiind. În clădirea inaugurată în 1937, numită “Grigore Preoteasa” (din 1957 până in 1982), se pot observa (mai ales pe pereţii cu imitaţii de mozaicuri) urmele Epocii de Aur şi se poate simţi o atmosferă desuetă, dar familiară. Universul tinerilor de acum 30-40 de ani a rămas captiv pe culoarele tapetate cu afişe la diverse recitaluri, concerte nostalgice, piese de teatru amator (toate cu intrare gratuită), cursuri de dans folcloric, initiere în turism montan etc.
În subsolurile CCSB te poţi întâlni (pe lângă studenţii entuziaşti care cântă rock) cu Mihai Pocorschi şi trupa VH2, care îşi înregistrează piesele în locul unde acelaşi Pocorschi repeta cu legendara formaţie Holograf, la începutul anilor '80.

De la CCSB am tăiat-o pe Berzei spre Piaţa Victoriei, ştiind că voi da peste o zonă în reconstrucţie. Am "pozat" cu mobilul străzile demolate (mahalaua Griviţei e pe jumătate dispărută), peste care va răsări un nou bulevard spre Centrul Civic. În zare se vedea şi faimosul pasaj Basarab, la care lucrările au avansat considerabil.


Hala "Matache" a fost şi ea relocată

Dincolo de strada excavată se afla zona vechiului Cinema "Feroviar" - iată-l cum arăta acum câţiva ani:




Iată cum se văd (pe Gândul.info) progresele făcute la Pasajul Basarab şi la Noul Stadion Naţional ("Lia Manoliu") prin SKYCAM:


Niciun comentariu: