18 aug. 2012

Prin ţară - episodul 3 (4?)

Redescoperirea ţării în care trăim continuă cu o excursie într-o altă veche capitală a Ţării Româneşti - Târgovişte. Cum am început concediul, am plecat într-acolo, dornic să revăd locurile pe care le vizitasem prima oară în clasa I, deci prin 1989!


















Mănăstirea Stelea




















Intrarea în complexul Curţii Domneşti din Târgovişte


Biserica Domnească - ctitorii (pictura: Constantinos)


Biserica Domnească - pictura (fresca): Constantinos


Turnul Chindiei - expoziţie despre Vlad Ţepeş




















Din Turnul Chindiei - Curtea Domnească

Biserica şi Curtea Domnească - vedere dinspre Muzeul Tiparului

Muzeul Tiparului - cărţi de Dimitrie Cantemir



În bisericuţa "Sf. Treime" din spatele Muzeului Tiparului

Atunci, scurta tabără (de o zi!) a trecut şi pe la Mănăstirea Dealu, unde este înmormântat capul lui Mihai Viteazul. Am reluat şi acest traseu.





De la Târgovişte, am mai trecut prin Câmpulung Muscel, dar, ca şi data trecută, ne-a prins o ploaie teribilă care nu ne-a lăsat să ne plimbăm la pas prin orăşel. În drum, din zare am admirat Mănăstirea Cetăţuia - Negru Vodă, cocoţată pe stânci spectaculoase, cândva stăpânite de daci.



Tot în zonă, pe ploaie, am intrat în schitul rupestru Nămăeşti, amintind de Corbii de Piatră, văzuţi în primăvară.
















În ziua următoare, am poposit la Vidraru "Lake", întotdeauna surprinzător.







Niciun comentariu: