27 nov. 2013

Prin ţară 7 (8?)

M-am întors pentru câteva zile în frumoasa "staţiune de interes naţional" Predeal.
De un sfert de secol, pe lângă serpentinele care duc la Cabana Trei Brazi apar pensiuni, hotelaşe, vilişoare mai mici sau mai mari, mai modeste sau mai luxoase. Unele construcţii au fost abandonate şi scoase la vânzare.







 Pe potecile care coboară în orăşel găsim construcţii pitoreşti, dar şi drumuri desfundate.





 

La şoseaua principală se află şi Biserica "Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena", zidită între 1990-2005. Stilul arhitectonic este ieşit din comun pentru un lăcaş de cult ortodox. Pictura, abundentă, este executată într-un stil neobizantin, în tehnica fresco.

 







Paralele cu calea ferată, alte căsuţe şi magazine haioase...  







Într-o scurtă descindere la Braşov, am descoperit noi reflexii spectaculoase, precum Turnul Sfatului într-o vitrină cu peşti din cadrul Târgului de Produse Tradiţionale (am luat o plăcintă cu mere bestială de-acolo), sau o faţadă desenată, reflectată în fereastra unei cârciumi boeme.












Tot plimbându-mă prin Braşov (atenţie: mai toate trotuarele din Centrul Vechi sunt parcări cu plată!) am dat şi peste o bisericuţă ascunsă într-un gang lipit de K*C (fast food). Biserica a fost construită în 1896, sub păstorirea Mitropolitului Ardealului de atunci - IPS Miron Romanul.






Niciun comentariu: