21 ian. 2011

"Acceptable Forms of Horror"

Zilele acestea am dat peste nişte texte foarte bune, din care voi reproduce aici câteva fragmente. Mai întâi, articolul din Ziarul Lumina de ieri - Când omul se crede centrul universului, de Dan Cârlea:
"În mod sistematic şi parcă după un plan, poziţia adoptată de eroii filmelor de acţiune este non-creştină, mai degrabă ţinând de ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte decât de actualitatea spirituală a unei mari părţi a omenirii, care este creştină. Este curios acest lucru, cu atât mai mult, cu cât americanii - majoritatea acestor producţii fiind americane - se simt mândri de creştinismul lor şi îl scot în faţă cu diverse prilejuri festive, cum ar fi alegerile pentru anumite funcţii. Mesajul acestor filme nu e altul decât unul profund antropocentric, iar mijloacele moderne şi atractive de realizare a lor, capacitatea de a jongla cu imaginile seducătoare, potenţează puterea acestui mesaj şi aşa suficient de mare, dată de tendinţele generale de secularizare a societăţii. De fiecare dată când văd încrâncenarea cu care se luptă în aceste filme eroii să se răzbune, să trăiască indiferent ce ar trebui să facă pentru asta şi pe câţi să omoare, îmi aduc aminte de modelele creştinismului şi de faptul că Biserica a fost clădită pe oameni care s-au sacrificat, după modelul lui Hristos".


Apoi, comentariul scurt şi genial de pe Imdb, intitulat An Acceptable Form Of Horror, adresat filmului
Reteaua de Socializare (2010), proaspăt onorat cu Globul de Aur (acum câteva zile):


"Maybe I'm too old. No, not maybe, I am. I saw this characters as aliens of sorts. I know they represent today's landscape, brrrrr. The film as a film is one of the best of David Fincher but the universe it explores gave the chills. A world approaching its end, fast. The youth of the characters made it even more sinister. I couldn't detect their soul or any evidence of its existence. In a way they represent the worst of the previous generations. Roman Emperors or Wall Street. Profit is the name of the game and the ideas come out of boredom or longings to get laid. Love and friendship, loyalty and/or honor as obsolete as good manners. Jesse Eisenberg is chillingly perfect as the humanoid that started it all - or did he? (...). How I wish this was merely a science-fiction film" - roastmary-1 (torianrose.usa@gmail.com) from United States
Trimiteți un comentariu