18 ian. 2013

Prin ţară (5)

Serialul "Prin ţară" continuă cu o nouă excursie la Predeal, frumosul orăşel situat la cea mai mare altitudine din România (1.030-1.110 m). Am "campat" în acest "vârf" (la o pensiune mirifică), de unde putem privi spre Buşteni, Braşov, sau spre Podişul Transilvaniei.

Excursia a început în ceaţă. Am făcut un scurt pelerinaj la Mănăstirea Ghighiu, de lângă Ploieşti, unde se află o minunată icoană a Maicii Domnului cu Pruncul. Am ocolit Ploieştiul printr-o ceaţă incredibilă.






Am dejunat "La marmote", un restăurănţel destul de căutat în zona Cumpătu (Sinaia). După masă, am privit cerul brăzdat de motoare cu reacţie. O dâră albă strălucea în razele soarelui gata de culcare, după munţi.


Din Predeal am coborât la Braşov, unde ne-am plimbat la poalele muntelui Tâmpa. Acolo se ascunde Bastionul Ţesătorilor şi o promenadă, de unde încep câteva trasee montane. Profitând de cerul senin, ne-am căţărat pe Tâmpa în căutarea unei privelişti spectaculoase.






Înapoi în oraş, am savurat centrul istoric, străduţele uitate şi impresionanta Biserică Neagră, colorată de acelaşi soare blând de ianuarie.






Ţin să menţionez Cofetăria "Vatra Ardealului", un loc încântător şi plin de dulciuri apetisante.


 



Însetaţi de panorama Braşovului, ne-am repezit şi la Poiană.




 



În ziua următoare am hotărât să ne apropiem mai mult de faimosul Palat Cantacuzino din Buşteni. Clădirea a aparţinut familiei Cantacuzino până la naţionalizarea din 1948, devenind apoi un Sanatoriu al Ministerului de Interne. O urmaşă a "Nababului" a "retroprimit-o", după care a vândut-o unor "privaţi". Astăzi se poate vizita contra exorbitantei sume de 20 RON/persoană, fapt pentru care am admirat-o de la gard.




Niciun comentariu: