20 mai 2013

Clasic e fantastic!

Duminică, formaţia de Muzică Veche Lyceum Consort a fost invitată în cadrul matineului de la Atheneu. Cu această ocazie, am venit şi eu să asist la un încântător spectacol dedicat copiilor care vor să înveţe mai multe despre muzică: Clasic e fantastic/Cum să înţelegem muzica.




Pentru prima oară, m-am plimbat prin culisele Atheneului, am urcat şi eu pe scena Sălii Mari, înaintea spectacolului propriu-zis, pentru a mă deghiza într-un muzician care "se trage de şireturi" cu Enescu! 



M-am minunat de mulţimea copiilor prezenţi în sală şi am aflat, alături de ei, multe lucruri noi despre tuburile orgii (sunt 1000), la care maestrul Dan Racoveanu a cântat doar cu picioarele! La vioara barocă, Mihail Ghiga a cântat nişte piese despre pisici şi păsări, iar Lyceum Consort ne-a delectat cu ansamblul de "blockflötişti".





Dan Racoveanu cântând la orgă în prezenţa unei tinere melomane






Lyceum Consort

Lyceum Consort

"Clasic e Fantastic este cel mai amplu proiect educaţional de muzică clasică destinat copiilor şi tinerilor, în care sunt implicaţi muzicieni profesionişti şi amatori. Alături de ei urcă pe scenă şi viitorii muzicieni, astăzi studenţi ai Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti.
Proiectul Clasic e Fantastic este o premieră în România. În majoritatea oraşelor lumii, la Viena, Paris, München, Hamburg, Londra, Praga, Budapesta, New York marile instituţii muzicale de cultură derulează de ani de zile programe educaţionale asemănătoare. Pentru cea de a treia stagiune a acestui proiect (2012-2013) obiectivul este de a aduce din nou în Sala Mare a Ateneului Român peste 10.000 de copii şi tineri, facilitând astfel accesul acestora la educaţia muzicală clasică".
Ultimul spectacol din această stagiune va fi duminică, pe 9 iunie.

Niciun comentariu: