2 iun. 2012

Circo Aquatico

Şi anul acesta am vrut să fiu martor la un spectacol din cadrul Festivalului internaţional de artă a Circului (ediţia a IV-a). M-am grăbit să iau bilete la Circul ”Aquatico Zoppis”, din Spania. Spectacolul lor a avut loc în fiecare zi a săptămânii (26 mai - 3 iunie 2012), dar numai dimineaţa, deci într-un interval orar în care salariaţii obişnuiţi nu pot merge la circ! Aşa că am ajuns abia vineri seara la Circul Globus, la 18:30. Era ziua COPILULUI, dar copiii peste 4 ani au plătit bilet întreg, spre disperarea părinţilor încolonaţi la casa de bilete.
Nu am fost la Cirque du Soleil, în februarie, nici la chinezi, în mai. Tot ce pot să spun este că circul fără animale e ca ciorba fără borş (da, sunt un mare bucătar)! Am mai văzut aşa ceva în 2009 - Circul german Salome şi cel din S.U.A. (Le Masque), dar acolo parcă mai erau totuşi nişte porumbei şi cai. Circul Zoppis a adus pe scena Globus-ului aventura unui marinar care, căzut în ocean sau în mare (precum preşedintele unei ţări balcanice :), se întâlneşte cu diverse vietăţi marine. Animalele sunt ”jucate” de... oameni în costume: scamatori abili, acrobaţi ”fachirici”, clovni (aproape haioşi), dar absenţa numerelor de magie şi dresură rămâne irecuperabilă. Erau destul de mulţi asiatici în echipă şi nu m-am lămurit dacă farfuriile erau lipite de beţe sau nu.
Mulţi pot prefera acest tip de circ faţă de spectacolul cu animale, dezavuînd chinurile la care sunt ele supuse în timpul dresurii. Sper că animalele de circ nu suferă atât de mult pentru plăcerea vinovată a publicului. Cel puţin focile sunt încântate de aplauze!

Niciun comentariu: